Antibioticele in Stomatologie

By: | Tags: , | Comments: 0 | December 28th, 2017

Antibioticele in StomatologieUna dintre cele mai frecvente greseli pe care o fac pacientii cu dureri/probleme dentare este administrarea antibioticelor, antalgicelor si antiinflamatoarelor fara un consult de specialitate. În cazul unei probleme dentare, doar medicul este cel în măsură să prescrie sau nu un tratament cu antiobiotic, în funcţie de afecţiune: antibioterapia se face doar în scop terapeutic în tratamentul de bază al unei infecţii post-operatorie, ca tratament ajutător într-o infecţie chirurgicală (abcese, infecţia glandelor salivare), dar şi în profilaxia supra-infecţiei.

Antibioticele se prescriu doar in caz de infectie, in celelalte situatii fiind luate fara niciun rost, singurul efect produs fiind scaderea imunitatii organismului. Printre afecţiunile dentare care impun admnistrarea acestora se numără: inflamaţiile gingiei, intervenţiile chirurgicale parodontale, inserarea implanturilor dentare, extracţiile dentare, pulpita şi intervenţiile chirurgicale în vederea tratamentului prin implanturi dentare sau a tratamentului protetic.

Cele mai utilizate sunt Amoxicilina, Augmentinul, Metronidazolul, cel din urma mai ales in infectii mai grave, unde se suspecteaza si prezenta germenilor anaerobi, germeni cu o virulenta crescuta. Multi pacienti isi administreaza Oxacilina, aceasta fiind eficienta in infectiile cutanate( ale pielii), dar in cavitatea orala infectiile sunt produse de cu totul alti germeni decat cei externi, de pe piele. Ampicilina a fost o perioada eficienta, dar, in ultimii ani, s-a constatat ca este mai activa AMOXICILINA.. Asociată cu acidul clavulanic, rezulta preparatul numit AUGMENTIN.

Nu se indica administrarea antibioticelor si antiinflamatoriilor pe stomacul gol. Se recomanda consumul de alimente si apoi administrarea dozelor terapeutice. In cazul in care pacientul sufera de afectiuni gastrice, cu un sfert de ora inainte de masa, se adminstreaza un pansament gastric ( ex: derivati de omeprazol ).

Antibioticele se administreaza MINIM 5 ZILE, chiar daca dupa 2 zile infectia trece aparent si nu mai exista dureri !!!